Kjøpsvilkår

Vilkår og betingelser

1. Firma

Nettbutikken er levert av Uldal AS, organisasjonsnummer 947 895 788. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

Kontakt informasjon

Telefon nummer: +47 38 13 71 00

Epost adresse: uldal@byggma.no

Juridisk adresse:

Uldal AS

PB 98

4795 Birkeland

2. Pris

Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. Den oppgitte prisen i handlekurven er den totale prisen som kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før

kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

3. Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora og vi tilbyr kortbetaling. Vi trekker beløpet for varen fra det tidspunkt den blir sendt til deg. 

3.1 Betaling med kort

Vi mottar betalinger med følgende kort: Visa, MasterCard, Visa Electron etc. i nettbutikken vår. Betaling med kort utføres via navn på betalingsudbyder, Bambora Checkout. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Frakt & levering

En frakt kostnader vil bli lagt til alle bestillinger. Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

5.1 Leveringsmetoder

Vi leverer alle varene med Posten Norge, Bring eller Postnord.

5.2 Leveringstid

Ordrer plassert før kl. 12 behandles på samme dag og leveres vanligvis i løpet av 3-5 dager. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling.

5.3 Skadede varer, reklamasjonsrett og risikoen for varen

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via [Link eller epost] for videre instruksjoner. Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 5.

Du har 2-5 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

 

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

 

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid.

 

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.

 

6. Garanti

Ved kjøp av varer hos oss har du 14 dager garanti. En garanti innebærer ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon etter punkt 5.3.

7. Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen(e). Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag ellerhøytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret. Kjøper har rett til å prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt. 

Hvis du benytter din rett til å heve kjøp, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene.

 

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren har mottatt melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

8. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele dine personlige informasjon til tredjepart.

9. Kontakt & Support

Uldal AS, kundesenter tlf. 38 13 71 00, åpent kl. 0800-1600 alle hverdager. 

10. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg

11. Force majeure

Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen. 

11.1 Endring av kontrakts

Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi har ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

11.2 Klager

Ved klage, vennligst kontakt oss på [Link eller epost].

11.3 Tvister og lover

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.